Inne

Uchwała 7/2019/2020

 

Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku

 

z dnia 30 kwietnia  2020 roku

 

w sprawie: wprowadzenia zmian do Statutu Szkoły Podstawowej nr 2

im. Armii Krajowej w Milanówku

 

 

Na podstawie: art. 72.ust.1, 82 ust. 2, 98 ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe  (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148, 1078, 1287, 1680, 1681 i 1818), w związku z w związku z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 493, 530, 564 i 657) oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 410, 492, 595, 642 i 742 ze zmianami) – Rada Pedagogiczna Szkoły Podstawowej nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku   uchwala, co następuje:

 

§ 1. Na czas obowiązywania rozwiązań dotyczących walki z pandemią koronawirusa COVID -19 wprowadza się zmiany do Statutu Szkoły Podstawowej nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku w następujący sposób:

 

Po rozdziale 7

dodaje się Rozdział 7a, który brzmi:

Ocenianie wewnątrzszkolne uczniów w czasie prowadzenia nauczania na odległość
 

  1. I.               Szczegółowe warunki oceniania i informowania o postępach oraz otrzymanych ocenach wynikające ze specyfiki nauczania na odległość

Uwaga: W niniejszym Rozdziale używa się pojęć „nauczanie na odległość”, „kształcenie na odległość”, „zdalne nauczanie”, „zdalne kształcenie”, „praca zdalna” jako synonimów, na równorzędnych prawach.


1. Postępy uczniów są monitorowane na podstawie bieżących osiągnięć w pracy zdalnej (nauczanie w czasie rzeczywistym) i na podstawie wykonanych przez ucznia m.in.: ćwiczeń, prac, quizów, projektów, prezentacji, zadań w czasie odroczonym (nauczanie w czasie odroczonym).

2. Nauczyciel może wymagać od uczniów wykonania określonych poleceń, zadań, prac, projektów umieszczonych w Internecie, np. w aplikacji Teams lub poprosić o samodzielne wykonanie pracy w domu i udokumentowanie jej, np. w postaci załącznika do przesłanej nauczycielowi wiadomości,  zdjęcia przesłanego drogą mailową.

3. Nauczyciel ma obowiązek wytłumaczyć, omówić i przećwiczyć z uczniami nowe treści podstawy programowej. Uczeń ma prawo skorzystać z konsultacji, porad i wskazówek nauczyciela do wykonania zadania w formach i czasie określonych wcześniej przez nauczyciela.

4. Nauczyciel informuje ucznia o postępach w nauce, redagując informację zwrotną o poprawności wykonanej pracy, otrzymanych ocenach podczas bieżącej pracy z dzieckiem lub po jej zakończeniu poprzez MS Teams.

5. Nauczyciel informuje rodzica o postępach w nauce dziecka i otrzymanych przez niego ocenach poprzez dziennik elektroniczny.

6. Nauczyciel na bieżąco informuje rodzica poprzez dziennik elektroniczny o pojawiających się trudnościach w opanowaniu przez ucznia wiedzy i umiejętności, wynikających ze specyfiki nauczania na odległość oraz  kłopotach z aktywnością ucznia.

7. Podczas oceniania pracy zdalnej uczniów nauczyciele uwzględniają ich możliwości psychofizyczne do rozwiązywania określonych zadań w wersji elektronicznej, wkład pracy dziecka, samodzielność, zaangażowanie.

8. Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu nie mogą mieć wpływu czynniki związane z ograniczonym dostępem do sprzętu komputerowego i do Internetu.

9. Jeśli uczeń nie jest w stanie wykonać poleceń nauczyciela w systemie nauczania zdalnego ze względu na swoje ograniczone możliwości psychofizyczne lub ograniczony dostęp do sprzętu komputerowego i do Internetu, nauczyciel ma umożliwić mu wykonanie tych zadań w alternatywny sposób –tj. za pomocą np.  sms, wersji papierowej.

10. Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu, z wyłączeniem informatyki, nie może mieć wpływu poziom jego kompetencji cyfrowych. Nauczyciel ma obowiązek wziąć pod uwagę zróżnicowany poziom umiejętności obsługi narzędzi informatycznych i dostosować poziom trudności wybranego zadania oraz czas jego wykonania do możliwości psychofizycznych ucznia.

11. W czasie zdalnego nauczania nauczyciele wystawiają oceny bieżące za wykonywane zadania, w szczególności za: quizy, rebusy, ćwiczenia, projekty, wypracowania, notatki, prezentacje, rysunki itp.

12. Nauczyciele w nauczaniu na odległość mogą organizować kartkówki, testy, sprawdziany ze szczególnym uwzględnieniem możliwości samodzielnego wykonania przez ucznia zadań.

13. Nauczyciele w pracy zdalnej mają obowiązek udzielenia dokładnej instrukcji, wskazówek technicznych, jak zadanie z wykorzystaniem narzędzi informatycznych powinno zostać wykonane.

14. Nauczyciele w pracy zdalnej wskazują dokładny czas i ostateczny termin wykonania zadania, jeśli to konieczne, kryteria oceny pracy, określając jednocześnie warunki ewentualnej poprawy, jeśli zadanie nie zostało wykonane w sposób prawidłowy lub zawiera błędy.

15. Nieobecność ucznia w terminie zaplanowanej lekcji on-line, brak kamery, trudności z połączeniem czy inne przyczyny techniczne, nie mają żadnego wpływu na ocenę pracy i zaangażowanie ucznia. Zadania, karty pracy i inne aktywności uczeń może zaliczyć i przekazać w innym terminie lub po powrocie do szkoły czy też, w skrajnych przypadkach, ustalając to indywidualnie z nauczycielem.


II. Szczegółowe warunki organizacji zdalnego nauczania i oceniania dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego

1. Nauczyciele w danej klasie oraz specjaliści szkolni tworzą zespół nauczycieli odpowiedzialnych za organizację zajęć dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

2. Zespół analizuje dotychczasowe programy nauczania dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego i dostosowuje je w taki sposób, aby móc je zrealizować w sposób zdalny.

3. Podstawą modyfikacji programów powinny stać się możliwości psychofizyczne uczniów do podjęcia nauki zdalnej. Szczególną uwagę należy zwrócić na zalecenia i dostosowania wynikające z dokumentacji stworzonej w ramach udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom.

4. Jeśli uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi lub uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego nie jest w stanie zrealizować treści programu w sposób zdalny, należy wskazać alternatywną formę realizacji zajęć.

5. Wychowawca klasy jako przewodniczący zespołu sporządza raport na temat modyfikacji programów i dostosowania narzędzi informatycznych do możliwości psychofizycznych uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i przekazuje go drogą elektroniczną dyrektorowi szkoły.

6. Dopuszcza się taką możliwość modyfikacji programów nauczania w/w uczniów, aby niektóre treści, niedające się zrealizować w sposób zdalny, przesunąć w czasie do momentu, w którym uczniowie wrócą do szkoły.

7. Dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego organizuje się zdalne konsultacje.

8. Konsultacje mogą odbywać się on - line w czasie rzeczywistym lub w czasie odroczonym: na zasadzie umówionego kontaktu mailowego, telefonicznego itp.

9. O formie oraz czasie konsultacji decyduje nauczyciel lub specjalista, uzgadniając ten fakt wcześniej z dyrektorem szkoły.

10. Harmonogram konsultacji zostaje udostępniony uczniom i rodzicom na stronie internetowej szkoły lub w inny możliwy sposób.

III. Warunki klasyfikacji uczniów podczas zdalnego nauczania

1.Klasyfikowanie odbywa się z zachowaniem dotychczasowych zapisów i terminów Statutu. Sposobem informowania o ocenach jest dziennik elektroniczny lub w szczególnych przypadkach rozmowa telefoniczna wychowawcy klasy z rodzicami, z której wychowawca sporządza notatkę.

2.Uczniowie nie biorący udziału w nauczaniu zdalnym w jakikolwiek sugerowany przez nauczyciela sposób nie są oceniani i w konsekwencji są nieklasyfikowani. Nauczyciel sporządza dokumentację sposobu nawiązywania kontaktu z takim uczniem i jego rodzicami.

IV. Formy oraz sposoby sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów klas I-III podczas zdalnego nauczania

1.W procesie oceniania bieżącego w klasach I – III ocenie podlegają: wypowiedzi ustne ucznia, recytacje, technika czytania, piosenki, efekty doświadczeń przyrodniczych, prace plastyczne, techniczne wykonane przez ucznia (scany, zdjęcia), aktywność ucznia podczas lekcji on-line, karty zadaniowe (karty pracy) w aplikacji MS Teams, testy wyboru w aplikacji MS Teams, ćwiczenia z uzupełnioną pracą domową (np. zdjęcia).

2. Na ocenę mają wpływ: zaangażowanie dziecka, samodzielność wykonania zadania dostosowanego do możliwości ucznia.

V. Formy oraz sposoby sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów klas IV- VIII podczas nauczania na odległość

1.W procesie oceniania bieżącego uczniów klas IV – VIII podlegają: wypowiedzi ustne, prace przesyłane przez uczniów, zadania wykonywane na platformie, zdjęcia i scany prac.

2.Ocenianie przesyłanych przez uczniów wykonanych prac, zadań odbywa się na bieżąco według zasad dotyczących przedmiotu

3.Dopuszcza się stosowanie znaku + lub – jako oznaczenia wykonania lub niewykonania powierzonego zadania.

4.Uczniowie nie biorący udziału w nauczaniu zdalnym w jakikolwiek sugerowany przez nauczyciela sposób nie są oceniani i w konsekwencji są nieklasyfikowani.

VI. Kryteria oceny zachowania podczas zdalnego nauczania

1. Nauczyciel ocenia zachowanie ucznia, biorąc pod uwagę: zaangażowanie w wypełnianiu obowiązków lekcyjnych, terminowe przysyłanie zadanych prac, samodzielną i systematyczną pracę, bezpieczne i kulturalne korzystanie z narzędzi internetowych, kulturę zachowania podczas zajęć on-line.

2.  Unikanie uczestnictwa ucznia w zajęciach może skutkować obniżeniem oceny zachowania.

 

VII. Szczegółowe zasady określające warunki i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego i egzaminu poprawkowego.

 

1.Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się na wniosek rodzica - wniosek powinien być przesłany przez e-dziennik do wychowawcy klasy lub drogą e-mailową na adres szkoły: sekrerariat@sp2.milanowek.pl w przypadku braku takiej możliwości w wersji papierowej włożony do skrzynki pocztowej przy wejściu do szkoły.

 

2. Dyrektor szkoły w korespondencji e-mailowej uzgadnia datę i godzinę egzaminu klasyfikacyjnego i potwierdza fakt przyjęcia terminu do wiadomości rodziców ucznia.

 

3.Nauczyciel przygotowuje informację na temat zakresu podstawy programowej, jakiej dotyczy egzamin i przesyła drogą elektroniczną rodzicom.

 

4. Dyrektor szkoły powołuje komisję do przeprowadzenia w formie e-learningowej egzaminu w celu ustalenia właściwej oceny z zajęć edukacyjnych.

 

5. Korespondencja odbywa się za pośrednictwem służbowych skrzynek elektronicznych szkoły/nauczyciela na adres wskazany i potwierdzony przez rodzica.

 

6. Egzamin przeprowadzany jest za pomocą narzędzi do e-learningu pozwalających na potwierdzenie samodzielności pracy ucznia – metodą pracy synchronicznej.

 

7. Egzamin ma formę zadań udostępnionych na platformie MS Teams.

 

8. W przypadku uczniów nie posiadających narzędzi informatycznych i dostępu do sieci, w sytuacjach szczególnych egzamin przeprowadzony może być w formie zadań drukowanych i przesłanych drogą pocztową lub może odbyć się na terenie szkoły po wcześniejszym ustaleniu wszelkich środków bezpieczeństwa.

 

9. W przypadku braku możliwości przystąpienia ucznia do egzaminu ze względu na stan zdrowia rodzic informuje o tym dyrektora szkoły, przesyłając scan zaświadczenia lekarskiego pod wskazany adres mailowy.

 

10. Dyrektor szkoły uzgadnia dodatkowy termin egzaminu zgodnie z obowiązującymi przepisami

 

11. Zadania rozwiązywane elektronicznie drukuje się i stanowią one załącznik do arkusza ocen ucznia jak również podlegają archiwizacji elektronicznej.

 

12. Zasady przeprowadzania egzaminów poprawkowych są analogiczne do egzaminu klasyfikacyjnego.

 

VIII. Szczegółowe zasady określające warunki i sposób przeprowadzania sprawdzianu wiadomości i umiejętności oraz warunki i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania w przypadku ubiegania się o uzyskanie wyższej niż przewidywana roczna ocena klasyfikacyjna

 

  1. Zasady ubiegania się o uzyskanie wyższej niż przewidywana dla ucznia roczna ocena klasyfikacyjna z danego przedmiotu oraz ustalenie wyższej rocznej oceny zachowania opisane w § 58 Statutu zostają utrzymane w mocy, z zastrzeżeniem, że wnioski  i korespondencja w tej sprawie mają formę elektroniczną.
  2.  

 Wniosek rodzica powinien być przesłany przez e-dziennik do wychowawcy klasy lub drogą e-mailową na adres szkoły: sekretariat@sp2.milanowek.pl.

 

  1. W szczególnych okolicznościach  w przypadku braku możliwości posłużenia się drogą elektroniczną rodzic może posłużyć się  wersją papierową i włożyć ją  do skrzynki pocztowej przy wejściu do szkoły.

 

IX. Szczegółowe zasady określające warunki i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej z przedmiotu i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania w przypadku zgłoszenia zastrzeżenia co do zgodności ustalonej oceny z przepisami prawa

 

1. W przypadku zastrzeżenia rodziców lub ucznia co do zgodności z prawem i procedurą wystawiania oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych lub oceny klasyfikacyjnej z zachowania rodzic lub uczeń na prawo w ciągu dwóch dni od klasyfikacji w formie elektronicznej e-mailowej zgłosić swoje zastrzeżenia.

 

  1. Zasady opisane w § 62 Statutu zostają utrzymane w mocy.

 

3. Zastrzeżenia i cała korespondencja odbywa się w wersji elektronicznej na e – dziennik lub na adres szkoły: sekretariat@sp2.milanowek.pl.

 

4. W szczególnych okolicznościach  w przypadku braku możliwości posłużenia się drogą elektroniczną rodzic może posłużyć się  wersją papierową i włożyć ją  do skrzynki pocztowej przy wejściu do szkoły.

 

Po rozdziale 8

dodaje się Rozdział 8a w następującym brzmieniu:

Nagrody i kary w czasie prowadzenia nauczania na odległość

 

  1. Zawieszeniu ulega Rozdział 8 Statutu Szkoły w całości.
  2. Na czas prowadzenia nauczania na odległość dopuszcza się przyznanie uczniom nagród w przypadku:

a)     pozostania laureatem konkursu przedmiotowego  organizowanego na szczeblu MKO,

b)    pozostania laureatem prestiżowego konkursu ogólnopolskiego, międzynarodowego, wojewódzkiego lub powiatowego,

c)     pozostania laureatem ogólnopolskich, wojewódzkich lub międzypowiatowych zawodów sportowych,

d)    uzyskał w klasie 8 tytuł ‘Prymusa Roku” – najwyższa średnia ocen w szkole lub najwyższy wynik na egzaminie ósmoklasisty.

  1. Nagrody przyznane uczniom mają formę nagród książkowych lub rzeczowych sfinansowanych przez Radę Rodziców.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się dyrektorowi Szkoły.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem uchwalenia.

                                                                                 

                                                                                  Przewodniczący Rady Pedagogicznej

 

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 maja 2020 04:55
Dokument wprowadzony do BIP przez: Magdalena Ługowska-Zdun
Ilość wyświetleń: 834
06 maja 2020 04:56 (Magdalena Ługowska-Zdun) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
06 maja 2020 04:55 (Magdalena Ługowska-Zdun) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)