Uchwała nr 1/2024/2025
Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku
z dnia 5 września 2024 roku.
w sprawie: ustalenia sposobów wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego sprawowanego nad Szkołą przez dyrektora i wicedyrektora.
Na podstawie art. 70 ust.1 pkt 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737)
Rada Pedagogiczna Szkoły Podstawowej nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku uchwala, co następuje:
§ 1
W celu doskonalenia pracy Szkoły ustala się sposób wykorzystania przedstawionych przez dyrektora Szkoły w dniu 28 sierpnia 2024 roku wniosków z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora i wicedyrektora Szkoły:
1.1 Należy przeprowadzić diagnozę potrzeb uczniów, rodziców, a także wychowawców i nauczycieli oraz na bieżąco monitorować Program Wychowawczo-Profilaktyczny i w czerwcu 2025 roku dokonać jego ewaluacji.
1.2 Należy zmodyfikować kryteria ocen zachowania ze szczególnym uwzględnieniem frekwencji, spóźnień, postaw prospołecznych, zaangażowania w życie klasy i szkoły; zadbać o to, by wypracowane zasady były stosowane przez wszystkich nauczycieli w sposób jednolity. Na bieżąco przekazywać rodzicom spostrzeżenia dotyczące zachowania ucznia na terenie szkoły w formie zapisów w dzienniku.
1.3 Wdrożyć realizację projektów interdyscyplinarnych, które łączą wartości dobra, piękna i prawdy, angażując uczniów w działania praktyczne w tym wolontariackie, np. organizowanie wystaw, wydarzeń kulturalnych, akcji prospołecznych.
1.4 Włączyć działania prospołeczne do programów wychowawczych z wykorzystaniem metod aktywizujących, przy współpracy z rodzicami. Podjąć działania opiekuńcze uczniów klas starszych wobec młodszych.
1.5 Należy zapisywać w dzienniku lekcyjnym wyniki egzaminów próbnych w formie procentów.
1.6 Należy dostosować metody oceniania do indywidualnych potrzeb uczniów, szczególnie tych z orzeczeniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz przestrzegać zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej. Przeprowadzić szkolenie dotyczące dostosowania oceniania wobec osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zgodnie z wytycznymi prawa oświatowego.
1.7 Należy wrócić do aktywnych przerw (latem na boisku szkolnym, zimą w sali gimnastycznej), w większym zakresie wykorzystywać zakupiony sprzęt na szkolne boisko, zintensyfikować działania z zachowaniem zasad bezpieczeństwa uczniów podczas zajęć wychowania fizycznego.
1.8 Przeprowadzić diagnozę dotyczącą bezpiecznego korzystania z Internetu i na jej podstawie wprowadzić dodatkowe rozwiązania (wsparcie rodziców, instytucji). Zorganizować warsztaty na temat wiarygodności informacji publikowanych w Internecie. Zaznajomić uczniów z trybem postępowania w przypadku chęci sprawdzenia wiarygodności pozyskanych informacji.
1.9 Często zachęcać dzieci i młodzież do podejmowania nowych działań prospołecznych, czynić ich odpowiedzialnymi nawet za najdrobniejsze zadania, uczyć współpracy w grupie.
1.10 Przestrzegać wyznaczonych terminów starannego wypełniania dokumentacji szkolnej.
1.11 Pamiętać, że zastępstwo na lekcji za nieobecnego nauczyciela wiąże się także z zastępstwem na dyżurze. Jeżeli nauczyciel w tym czasie pełni własny dyżur, to wicedyrektor wyznacza innego nauczyciela do pełnienia dyżuru.
1.12 Plany pracy wychowawców klas, pedagoga, świetlicy szkolnej itp. powinny odnosić się do priorytetów polityki oświatowej i być spójne z Programem Wychowawczo-Profilaktycznym, Rocznym Planem Pracy Szkoły oraz Planem Nadzoru Pedagogicznego.
Wprowadzić większą liczbę warsztatów, spotkań prowadzonych przez pedagoga szkolnego w celu usprawnienia roli wychowawcy i oddziaływania na grupę bądź uczniów wymagających szczególnej opieki.
1.13 Brać udział w indywidualnych szkolenia będących w sferze zainteresowania nauczycieli i wychowawców celem usprawnienia i wzmocnienia wychowawczej roli szkoły.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się dyrektorowi Szkoły.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
Przewodniczący Rady Pedagogicznej
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Szkoła Podstawowa Nr 2 w Milanówku