Inne

Uchwała 1/2024/2025

Uchwała nr  1/2024/2025 
Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku
z dnia 5 września 2024 roku. 

w sprawie: ustalenia sposobów wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego sprawowanego nad Szkołą przez dyrektora i wicedyrektora.
Na podstawie art. 70 ust.1 pkt 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737)
Rada Pedagogiczna Szkoły Podstawowej nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku   uchwala, co następuje:
 

§ 1 

 

  1. W  celu doskonalenia pracy Szkoły ustala się sposób wykorzystania przedstawionych przez dyrektora Szkoły w dniu 28 sierpnia 2024  roku wniosków z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora i wicedyrektora Szkoły:   

1.1 Należy przeprowadzić diagnozę potrzeb uczniów, rodziców, a także wychowawców i nauczycieli oraz na bieżąco monitorować Program Wychowawczo-Profilaktyczny i w czerwcu 2025 roku dokonać jego ewaluacji. 

1.2 Należy zmodyfikować kryteria ocen zachowania ze szczególnym uwzględnieniem frekwencji, spóźnień, postaw prospołecznych, zaangażowania w życie klasy i szkoły;  zadbać o to, by wypracowane zasady były stosowane przez wszystkich nauczycieli w sposób jednolity. Na bieżąco przekazywać rodzicom spostrzeżenia dotyczące zachowania ucznia na terenie szkoły w formie zapisów w dzienniku.  

1.3 Wdrożyć realizację projektów interdyscyplinarnych, które łączą wartości dobra, piękna i prawdy, angażując uczniów w działania praktyczne w tym wolontariackie, np. organizowanie wystaw, wydarzeń kulturalnych, akcji prospołecznych.  

1.4 Włączyć działania prospołeczne do programów wychowawczych z wykorzystaniem metod aktywizujących, przy współpracy z rodzicami.  Podjąć działania opiekuńcze uczniów klas starszych wobec młodszych. 

1.5 Należy zapisywać w dzienniku lekcyjnym wyniki egzaminów próbnych w formie procentów. 

1.6 Należy dostosować metody oceniania do indywidualnych potrzeb uczniów, szczególnie tych z orzeczeniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz przestrzegać zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej. Przeprowadzić szkolenie dotyczące dostosowania oceniania wobec osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zgodnie z wytycznymi prawa oświatowego. 

1.7 Należy wrócić do aktywnych przerw (latem na boisku szkolnym, zimą w sali gimnastycznej), w większym zakresie wykorzystywać zakupiony sprzęt na szkolne boisko, zintensyfikować działania z zachowaniem zasad bezpieczeństwa uczniów podczas zajęć wychowania fizycznego.   

1.8 Przeprowadzić diagnozę dotyczącą bezpiecznego korzystania z Internetu i na jej podstawie wprowadzić dodatkowe rozwiązania (wsparcie rodziców, instytucji). Zorganizować warsztaty na temat wiarygodności informacji publikowanych w Internecie. Zaznajomić uczniów z trybem postępowania w przypadku chęci sprawdzenia wiarygodności pozyskanych informacji.  

1.9 Często zachęcać dzieci i młodzież do podejmowania nowych działań prospołecznych, czynić ich odpowiedzialnymi nawet za najdrobniejsze zadania, uczyć współpracy w grupie.  

1.10  Przestrzegać wyznaczonych terminów starannego wypełniania dokumentacji szkolnej.    

1.11  Pamiętać, że zastępstwo na lekcji za nieobecnego nauczyciela wiąże się także z zastępstwem na dyżurze. Jeżeli nauczyciel w tym czasie pełni własny dyżur, to wicedyrektor wyznacza innego nauczyciela do pełnienia dyżuru. 

1.12  Plany pracy wychowawców klas, pedagoga, świetlicy szkolnej itp. powinny odnosić się do priorytetów polityki oświatowej i być spójne z Programem Wychowawczo-Profilaktycznym, Rocznym Planem Pracy Szkoły oraz Planem Nadzoru Pedagogicznego. 

Wprowadzić większą liczbę warsztatów, spotkań prowadzonych przez pedagoga szkolnego w celu usprawnienia roli wychowawcy i oddziaływania na grupę bądź uczniów wymagających szczególnej opieki. 

1.13 Brać udział w indywidualnych szkolenia będących w sferze zainteresowania nauczycieli i wychowawców celem usprawnienia i wzmocnienia wychowawczej roli szkoły.  

§ 2  

Wykonanie uchwały powierza się dyrektorowi Szkoły. 

 

§ 3 

Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia. 

 

 

                                                                                                      Przewodniczący Rady Pedagogicznej 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 09 września 2024 06:32
Dokument wprowadzony do BIP przez: Monika Żelechowska
Ilość wyświetleń: 59
12 września 2024 06:20 (Monika Żelechowska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
12 września 2024 06:19 (Monika Żelechowska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
12 września 2024 06:19 (Monika Żelechowska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)