Uchwała nr 8/2022/2023
Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Armii Krajowej
w Milanówku
z dnia 14 listopada 2022 r.
w sprawie zmian w statucie szkoły
Na podstawie art. 80 ust. 1 w związku z art. 82 i art. 72 ust. 1 Ustawy Prawo oświatowe z 14 grudnia 2016 r. (tj. Dz. U. 2021, poz. 1082) Rada Pedagogiczna Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku uchwala, co następuje:
§ 1.
W statucie Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Armii Krajowej wprowadza się następujące zmiany:
„roczny plan pracy Szkoły”,
„Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego”.
2. § 16 ustęp 1 punkt 9 otrzymuje brzmienie:
„wszelkie informacje dotyczące ucznia podawane do wiadomości rodziców są zapisywane w zeszytach, poprzez dziennik elektroniczny lub przekazywane ustnie”.
„Rodzice powinni systematycznie kontrolować zeszyty i zapisy w dzienniku elektronicznym”.
„4. Uczniom niebędącym obywatelami polskimi szkoła zapewnia:
1) organizację dodatkowej, bezpłatnej nauki języka polskiego w formie zajęć lekcyjnych jako języka obcego, w celu opanowania języka polskiego w stopniu umożliwiającym udział w obowiązkowych zajęciach edukacyjnych;
2) uczestnictwo w dodatkowych zajęciach wyrównawczych w zakresie przedmiotów nauczania, z których uczniowie potrzebują wsparcia, aby wyrównać różnice programowe.
5. Uczniowie niebędący obywatelami polskimi mają prawo do nauki języka i kultury kraju pochodzenia prowadzonej przez placówki dyplomatyczne lub konsularne kraju ich pochodzenia działające w Polsce albo stowarzyszenia kulturalno-oświatowe danej narodowości zgodnie z odrębnymi przepisami”.
5. § 27 ustęp 2 otrzymuje brzmienie:
„Kalendarz roku szkolnego określają przepisy wydawane przez właściwego ministra”.
oraz ustęp 3 otrzymuje brzmienie:
„Rok szkolny dzieli się na dwie części zwane półroczami. Czas ich trwania ustala Dyrektor Szkoły w każdym roku szkolnym przed rozpoczęciem zajęć dydaktyczno-wychowawczych zgodnie z kalendarzem roku szkolnego określonym przez władze oświatowe”.
„W celu realizacji zadań opiekuńczych i wspomagania właściwego rozwoju uczniów Szkoła organizuje stołówkę”.
„Liczba i rodzaj stanowisk pracowników administracji i obsługi, w tym pomoc nauczyciela pełniąca funkcję asystenta międzykulturowego, jest uzależniona od aktualnych potrzeb Szkoły i zatwierdzana na dany rok szkolny w arkuszu organizacji Szkoły przez organ prowadzący”.
„posiadać i nosić ustalony dla Szkoły strój jednolity wg zatwierdzonych i określonych wzorów: granatowa kamizelka z tarczą szkoły lub granatowo-szara bluza z logo szkoły, niebieska koszulka polo, spodnie (z wyłączeniem dresów) lub spódnica w stonowanym kolorze. Uczniowie, którzy w danym dniu reprezentują Szkołę w zawodach sportowych mogą być ubrani w strój sportowy”.
„w przypadku łamania przez ucznia ww. zasad na lekcjach lub na terenie Szkoły nauczyciel odnotowuje ten fakt w dzienniku elektronicznym jako uwagę do rodzica albo też powiadamia wychowawcę klasy”.
„Wobec uczniów niebędących obywatelami polskimi uczących się w oddziałach ogólnodostępnych, stosuje się zasady oceniania opisane w § 55”.
„Przekazywanie informacji o ocenach klasyfikacyjnych uczniów odbywa się na ustalonych w Szkole zasadach w formie pisemnej (dziennik elektroniczny) lub w formie rozmowy telefonicznej, z której nauczyciel sporządza notatkę służbową”.
„Rada Pedagogiczna, na rocznym zebraniu klasyfikacyjnym podejmuje decyzję
o przyznawaniu uczniom klas IV-VIII nagród i wyróżnień za osiągnięte wyniki w nauce i sukcesy odniesione przez uczniów w danym roku szkolnym”.
„Nauczyciel na bieżąco informuje ucznia o otrzymanej przez niego ocenie. Informacja może być ustna lub pisemna z wykorzystaniem m.in. dziennika elektronicznego lub zeszytu ucznia”.
Oraz ustęp 7 otrzymuje brzmienie:
„O zamiarze przeprowadzenia form i sposobów wymienionych w ust. 4 pkt. 1), 2), 3), 5), 6) informuje się uczniów z tygodniowym wyprzedzeniem. Zapowiedź odnotowywana jest w dzienniku elektronicznym”.
ponadto dodaje się ustęp 21 w brzmieniu:
„Nauczyciele przedmiotów stosują następującą skalę oceniania wyrażoną
w procentach możliwych do uzyskania punktów:
100% - ocena celująca,
90-99% - ocena bardzo dobra,
70-89% - ocena dobra,
50-69% - ocena dostateczna,
30-49% - ocena dopuszczająca,
poniżej 30% ocena niedostateczna”.
„Organizacja pracy oraz ocenianie wewnątrzszkolne uczniów w czasie prowadzenia nauczania na odległość”.
„1. Dyrektor szkoły zawiesza zajęcia w szkole na czas oznaczony, w razie wystąpienia:
1) zagrożenia bezpieczeństwa uczniów w związku z organizacją i przebiegiem imprez ogólnopolskich lub międzynarodowych;
2) temperatury zewnętrznej lub w pomieszczeniach, w których są prowadzone zajęcia z uczniami, zagrażającej zdrowiu uczniów;
3) zagrożenia związanego z sytuacją epidemiologiczną;
4) jeżeli temperatura zewnętrzna mierzona o 21:00 w dwóch kolejnych dniach poprzedzających zawieszenie zajęć wynosi - 15 stopni Celsjusza;
5) jeżeli w pomieszczeniach, gdzie odbywają się zajęcia, temperatura wynosi poniżej 18 stopni Celsjusza;
6) innego nadzwyczajnego zdarzenia zagrażającego bezpieczeństwu lub zdrowiu uczniów.
1) zdalne nauczanie dla całego oddziału klasowego;
2) nauczanie hybrydowe zdalne i stacjonarne.
Uwaga: W niniejszym Rozdziale używa się pojęć „nauczanie na odległość”, „kształcenie na odległość”, „zdalne nauczanie”, „zdalne kształcenie”, „praca zdalna” jako synonimów, na równorzędnych prawach.
1) Postępy uczniów są monitorowane na podstawie bieżących osiągnięć w pracy zdalnej (nauczanie w czasie rzeczywistym) i na podstawie wykonanych przez ucznia m.in.: ćwiczeń, prac, quizów, projektów, prezentacji, zadań w czasie odroczonym (nauczanie w czasie odroczonym).
2) Nauczyciel może wymagać od uczniów wykonania określonych poleceń, zadań, prac, projektów umieszczonych w Internecie, np. na aplikacji Teams lub poprosić
o samodzielne wykonanie pracy w domu i udokumentowanie jej, np. w postaci załącznika do przesłanej nauczycielowi wiadomości, zdjęcia przesłanego drogą mailową.
3) Nauczyciel ma obowiązek wytłumaczyć, omówić i przećwiczyć z uczniami nowe treści podstawy programowej. Uczeń ma prawo skorzystać z konsultacji, porad
i wskazówek nauczyciela do wykonania zadania w formach i czasie określonych wcześniej przez nauczyciela.
4) Nauczyciel informuje ucznia o postępach w nauce, redagując informację zwrotną o otrzymanych ocenach podczas bieżącej pracy z dzieckiem lub po jej zakończeniu poprzez MS Teams.
5) Nauczyciel informuje rodzica o postępach w nauce dziecka i otrzymanych przez niego ocenach poprzez dziennik elektroniczny.
6) Nauczyciel na bieżąco informuje rodzica poprzez dziennik elektroniczny
o pojawiających się trudnościach w opanowaniu przez ucznia wiedzy i umiejętności, wynikających ze specyfiki nauczania na odległość oraz kłopotach z aktywnością ucznia.
7) Podczas oceniania pracy zdalnej uczniów nauczyciele uwzględniają ich możliwości psychofizyczne do rozwiązywania określonych zadań w wersji elektronicznej, wkład pracy dziecka, samodzielność, zaangażowanie.
8) Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu nie mogą mieć wpływu czynniki związane z ograniczonym dostępem do sprzętu komputerowego i do Internetu
9) Jeśli uczeń nie jest w stanie wykonać poleceń nauczyciela w systemie nauczania zdalnego ze względu na swoje ograniczone możliwości psychofizyczne lub ograniczony dostęp do sprzętu komputerowego i do Internetu, nauczyciel ma umożliwić mu wykonanie tych zadań w alternatywny sposób - tj. za pomocą np. sms, wersji papierowej.
10) Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu, z wyłączeniem informatyki, nie może mieć wpływu poziom jego kompetencji cyfrowych. Nauczyciel ma obowiązek wziąć pod uwagę zróżnicowany poziom umiejętności obsługi narzędzi informatycznych i dostosować poziom trudności wybranego zadania oraz czas jego wykonania do możliwości psychofizycznych ucznia.
11) W czasie zdalnego nauczania nauczyciele wystawiają oceny bieżące za wykonywane zadania, w szczególności za: quizy, rebusy, ćwiczenia, projekty, wypracowania, notatki, prezentacje, rysunki itp.
12) Nauczyciele w nauczaniu na odległość mogą organizować kartkówki, testy, sprawdziany ze szczególnym uwzględnieniem możliwości samodzielnego wykonania przez ucznia zadań.
13) Nauczyciele w pracy zdalnej mają obowiązek udzielenia dokładnej instrukcji, wskazówek technicznych, jak zadanie z wykorzystaniem narzędzi informatycznych powinno zostać wykonane.
14) Nauczyciele w pracy zdalnej wskazują dokładny czas i ostateczny termin wykonania zadania, jeśli to konieczne, kryteria oceny pracy, określając jednocześnie warunki ewentualnej poprawy, jeśli zadanie nie zostało wykonane w sposób prawidłowy lub zawiera błędy.
15) Nieobecność ucznia w terminie zaplanowanej lekcji on-line, brak kamery, trudności z połączeniem czy inne przyczyny techniczne, nie mają żadnego wpływu na ocenę pracy i zaangażowanie ucznia. Zadania, karty pracy i inne aktywności uczeń może zaliczyć i przekazać w innym terminie lub po powrocie do szkoły czy też, w skrajnych przypadkach, ustalając to indywidualnie z nauczycielem”.
„nagrody książkowe dla wszystkich uczniów klas I–III i nagrody specjalne fundowane przez Radę Rodziców lub rodziców”.
„Informacji udziela wychowawca klasy w formie wpisu do dziennika elektronicznego albo też podczas telefonicznej rozmowy z rodzicem, niezwłocznie po podjęciu decyzji o wymierzeniu kary lub zastosowania interwencji wychowawczej”.
§ 2.
Zobowiązuje się dyrektora szkoły do opracowania i opublikowania tekstu jednolitego statutu.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
§ 4.
Wykonanie uchwały powierza się dyrektorowi szkoły.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Szkoła Podstawowa Nr 2 w Milanówku