Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku
z dnia 5 września 2022 roku.
w sprawie: ustalenia sposobów wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego sprawowanego nad Szkołą przez dyrektora i wicedyrektora.
Na podstawie art. 70 ust.1 pkt 6 ustawy Prawo oświatowe (tekst jedn.: Dz.U. z 2021 r. poz.1082) Rada Pedagogiczna Szkoły Podstawowej nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku uchwala, co następuje:
§ 1.
W celu doskonalenia pracy Szkoły ustala się sposób wykorzystania przedstawionych przez dyrektora Szkoły w dniu 29 sierpnia 2022 roku wniosków z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora i wicedyrektora Szkoły w sposób następujący:
Na bieżąco monitorować zakres realizacji podstawy programowej.
Doskonalić umiejętność prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania.
Zadbać, by przy planowaniu pracy nauczyciele wykorzystywali wyniki diagnoz osiągnięć w poprzednim roku.
Podtrzymywać dobre rozwiązania i doskonalić metody pracy z uczniami. Wdrażać wnioski z analizy wyników sprawdzianów diagnozujących i próbnych egzaminów.
Nie stosować średnich ważonych w ocenianiu.
W przypadku konieczności kontynuowania prowadzenia zajęć w formie zdalnej, należy ściśle współpracować z rodzicami, zwłaszcza przy pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz z uczniami klas młodszych.
Należy śledzić zmiany w przepisach prawa, w tym dotyczące kształcenia uczniów z Ukrainy.
Należy wypracować odpowiedni system przekazywania informacji pomiędzy nauczycielami (w tym specjalistami), a wychowawcami świetlicy i rodzicami.
Należy uszczelnić system dyżurowania ze szczególnym uwzględnieniem wyjść ze szkoły.
Kontynuować i wzmacniać działania integrujące uczniów z uwzględnieniem propozycji zgłaszanych przez uczniów i rodziców, z możliwością włączenia w te działania psychologa, pedagoga, terapeuty – wykorzystać godziny pracy ze specjalistami.
Wzmocnić współpracę z rodzicami ukierunkowaną na świadomość zagrożeń w zakresie problemów zdrowia psychicznego dzieci.
Prowadzić indywidualizację pracy z uczniem wymagającym wsparcia.
Wypracować odpowiednie formy przekazu informacji dotyczących dostosowań zawartych w opiniach i orzeczeniach.
Włączyć działania, które przyczynią się do systematycznego korzystania przez uczniów z zajęć z zakresu PPP.
Zacieśnić współpracę z rodzicami, angażować ich w działania wychowawcze.
W planach pracy wychowawcy stwarzać przestrzeń do współdziałania z rodzicami i konsekwentnie realizować założone zadania. Włączyć w nie także rodziców uczniów z Ukrainy.
Stworzyć miejsce i przestrzeń do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem wśród nauczycieli.
Zachęcać do podejmowania działań w celu uzyskania kolejnych stopni awansu zawodowego, w
szczególności na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Wzmacniać kompetencje cyfrowe nauczycieli.
Utworzyć zespoły przedmiotowe jako wspólną przestrzeń do wymiany doświadczeń.
Utworzyć zespół do spraw pomocy uczniom z Ukrainy oraz zespół do spraw projektów.
Dokonywać zapisów rozmów telefonicznych i spotkań indywidualnych z rodzicami.
Zadbać o systematyczność informowania rodziców o sytuacji szkolnej uczniów, w szczególności
w przypadku uczniów sprawiających trudności wychowawcze.
Wprowadzać na początku cele lekcji. Organizować zajęcia w taki sposób, by znaleźć czas na podsumowanie wiadomości omawianych podczas lekcji.
Nadal systematycznie wdrażać elementy oceniania kształtującego ze szczególnym uwzględnieniem opisowej informacji zwrotnej o osiągnięciach ucznia (czynności opanowane i nieopanowane).
Ujednolicić system oceniania (30 % , nie 20% na ocenę dopuszczającą) przy jednoczesnym poszerzeniu zakresu indywidualizacji pracy z uczniem (także w konstruowaniu sprawdzianów, kartkówek, itp.).
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się dyrektorowi Szkoły.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
Przewodniczący Rady Pedagogicznej
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Szkoła Podstawowa Nr 2 w Milanówku