Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku
z dnia 29 sierpnia 2022 r.
w sprawie zaopiniowania organizacji pracy szkoły
w roku szkolnym 2022/23
Na podstawie art. 70 ust.2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082) Rada Pedagogiczna Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku uchwala, co następuje:
§ 1.
Rada Pedagogiczna pozytywnie opiniuje organizację pracy szkoły w roku szkolnym 2022/23.
§ 2.
Opinia, o której mowa w § 1, stanowi Załącznik nr 1 do uchwały.
§ 3.
Opinia zostaje przekazana do wiadomości dyrektorowi szkoły.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Pedagogicznej
Liczba głosów za: 30
Liczba głosów przeciw: 0
Wstrzymało się: 0
ZAŁĄCZNIK NR 1
do Uchwały nr 8/21/22
Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku
z dnia 29 sierpnia 2022 r.
OPINIA ORGANIZACJI PRACY SZKOŁY
Na podstawie art. 70 ust.2 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 r. (t.j. Dz. U. 2021, poz. 1082) Rada Pedagogiczna pozytywnie opiniuje organizację pracy szkoły na rok szkolny 2022/23.
Przedstawiona przez dyrektora organizacja pracy szkoły otrzymuje pozytywną opinię ponieważ została opracowana zgodnie z założeniami prawa ustalonymi w rozporządzeniu MEN z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. 2017 poz. 649) oraz w rozporządzeniu MEN z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz. U. z 2017 poz. 703).
W szkole w przyszłym roku szkolnym nadal będzie 17 oddziałów, w tym2 oddziały klas pierwszych, 2 oddziały klas drugich, 2 oddziały klas trzecich, 2 oddziały klas czwartych, 2 oddziały klas piątych, 2 oddziały klas szóstych, 2 oddziały klas siódmych i 3 oddziały klas ósmych.
Zajęcia z religii zorganizowano we wszystkich oddziałach w wymiarze 2 – godzin w ciągu tygodnia. Zorganizowano zajęcia z etyki w wymiarze 4 godzin w tygodniu. Czterech uczniów ze względu na niepełnosprawność otrzymało zajęcia rewalidacyjne. Szkoła zapewnia pomoc psychologiczno-pedagogiczną. Zatrudnieni są nauczyciele specjaliści: pedagog na cały etat, psycholog na ½ etatu i doradca zawodowy na ½ etatu, nauczyciel wspołorganizujący zajęcia - 2 etaty, logopeda w niepełnym wymiarze.
Godziny dyrektorskie zostały przydzielone zgodnie z prawem, w bieżącym roku są to godziny w klasach 8 z przeznaczeniem na zajęcia kształtujące kreatywność.
Od tego roku wprowadza się także drugi język nowożytny od klasy czwartej.
Liczba dzieci w oddziałach I - III nie przekracza liczby 25.
W szkole obowiązkowe zajęcia edukacyjne są organizowane w oddziałach oraz informatyka w grupach międzyklasowychzgodnie z zasadami określonymi w ramowych planach nauczania. Na języki dzielone są klasy, w których liczba uczniów przekracza 24, natomiast na informatyce podział obowiązuje od powyżej 22 uczniow ze względu na liczbę stanowisk w sali informatycznej.
Zajęcia świetlicowe dla uczniów zapewniają pełną opiekę uczniom, którzy pozostają w szkole dłużej ze względu na czas pracy rodziców (z uwzględnieniem wszystkich wniosków rodziców). Liczba grup jest wystarczająca i nie przekracza liczby 25 uczniów. Dodatkowo zajęcia te uwzględniają potrzeby edukacyjne oraz rozwojowe dzieci i młodzieży, a także ich możliwości psychofizyczne, w szczególności rozwijają zainteresowania uczniów i zapewniają prawidłowy rozwój fizyczny oraz odrabianie lekcji.
Ogólna liczba pracowników zatrudnionych w szkole wynosi 54. W związku z tym, że liczba oddziałów w szkole nie przekroczyła 24 oprócz dyrektora pozostawiono stanowiska 1 wicedyrektora.
Liczba nauczycieliogółem to 39, liczba pracowników administracji i obsługi wynosi 15, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze 3.
Zaplanowano także zajęcia dodatkowe, a są to:
k. filmowe, koło gier planszowych, koło muzyczne w klasach młodszych, koło literackie, koło teatralne, koło informatyczne, zajęcia artystyczne, zajęcia przyrodniczo fotograficzne, zajęcia turystyczno- krajoznawcze, zajęcia rozwijające umiejętności matematyczne oraz sks i basen w tym także dla 3 grup wiekowych.
W imieniu Rady Pedagogicznej
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Szkoła Podstawowa Nr 2 w Milanówku