Inne

Uchwała 1/2021/2022

Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku

z dnia 6 września 2021 roku.

w sprawie: ustalenia sposobów wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego sprawowanego nad Szkołą przez dyrektora i wicedyrektora.

 

            Na podstawie art. 70 ust.1 pkt 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (tekst jedn.: Dz. U. z 2021 r. poz. 1082) Rada Pedagogiczna Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku   uchwala, co następuje:

§ 1

 

  1. W  celu doskonalenia pracy Szkoły ustala się sposób wykorzystania przedstawionych przez dyrektora Szkoły w dniu 30 czerwca 2021  roku wniosków z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora i wicedyrektora Szkoły w sposób następujący:

1.1.  Konsekwentnie uzupełniać oceny w dzienniku (poprawione oceny wpisywać w rubryce obok)

1.2.  Systematycznie  monitorować wdrażanie podstawy programowej w celu pełnej realizacji wymagań edukacyjnych i na bieżąco prowadzić arkusze realizacji ppp

1.3.  Doskonalić umiejętności stosowania informacji zwrotnej, której celem byłoby, aby informacja zwrotna pojawiała się na każdych zajęciach oraz była poprawnie skonstruowana, czyli odnosiła się do znanych uczniowi kryteriów oceniania oraz aby była dla niego jasną wskazówką w dalszym procesie uczenia się (co uczeń dobrze wykonał, co ma poprawić i w jaki sposób).

1.4.  W szerszym zakresie indywidualizować pracę z uczniem w czasie lekcji i przy formułowaniu pracy domowej. Różnicować stopień trudności zadań i poleceń dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce. Organizować lekcje otwarte.

1.5.  Należy dołożyć większych starań, aby rodzice byli informowani o osiągnięciach uczniów przez wszystkich nauczycieli. Należy udzielać rodzicom większego wsparcia w postaci wskazówek do pracy z dzieckiem  i zachęcać ich do pracy z dzieckiem nad samodzielnością.

1.6. Podczas prowadzonych zajęć oraz we wszystkich innych sytuacjach w czasie spotkań i rozmów z uczniami zwracać uwagę na kulturę udzielania odpowiedzi przez uczniów (mówienie chórem, niesłuchanie kolegów, komentowanie wypowiedzi kolegów). Kultura udzielania odpowiedzi jest jednym
z zalecanych warunków w nowej podstawie programowej.

1.7. W przypadku częstego korzystania z narzędzi IT ustawicznie przypominać uczniom o netykiecie i przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa w sieci i uwrażliwiać rodziców na te kwestie.

1.8.W przypadku kształcenia na odległość Dyrektor na bieżąco przypomina i zapoznaje z zadaniami i na ile to możliwe, udziela wszechstronnego wsparcia.

1.9. W trakcie zdalnego nauczania zwracać uwagę na planowanie zajęć, ich przebieg, zaangażowanie uczniów, atrakcyjność zadań, realizację celów, ocenianie uczniów; prowadzić zajęcia otwarte pokazując  prawidłowość ich przeprowadzenia.

1.10. W kształceniu na odległość należy zwracać szczególną uwagę na atrakcyjność zajęć prowadzonych przez nauczycieli wychowania fizycznego, celem zmotywowania uczniów do sprawności fizycznych.

1.11. Nauczyciele formułując, układając zadania, powinni preferować ciekawe formy, metody pracy, zabawy, wspólną aktywność, dostosowywać zakres i ilość materiału do możliwości ucznia; utworzyć harmonogram stałych konsultacji dla uczniów i zachęcać uczniów do korzystania z nich.

1.12. Uwzględnić w pracy wychowawczej zadania i treści pominięte lub słabo utrwalone ze względu na długą przerwę w nauce stacjonarnej.

1.13. Więcej uwagi poświęcić uspołecznieniu i socjalizacji dzieci – planować adekwatne formy pracy i spędzania wolnego czasu.

1.14. Wypracowywać sposoby dyscyplinowania uczniów i konsekwentnie egzekwować od uczniów przestrzegania zasad w tym zakresie

1.15. Nauczyciele, wychowawcy, specjaliści i inni pracownicy szkoły muszą monitorować zachowanie uczniów i natychmiast reagować na sytuacje niebezpieczne.

1.16. Utrzymywać ścisły kontakt wychowawcy z domem rodzinnym dziecka, monitorować sytuacje edukacyjne i wychowawcze.

1.17. Bezwzględnie przestrzegać zasad przebywania z uczniami podczas przerw międzylekcyjnych, właściwej opieki podczas lekcji, innych zajęć szkolnych i pozaszkolnych. Stosować zasadę aktywnego dyżurowania i punktualnego go rozpoczynania i zakończenia. Częściej kontrolować jakość pełnionych dyżurów.

1.18. Nadal pracować nad socjalizacją dzieci i wykazać się wyjątkową empatią w stosunku                 do swoich uczniów.

1.19. Wzmacniać rolę opiekuna stażu.

1.20. Zachęcać nauczycieli do uczestniczenia w różnych formach doskonalenia, zaplanować  warsztaty i szkolenia doskonalące umiejętności TIK.

1.21. Nadal monitorować jakość i efektywność udzielnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

1.22.Zwracać większą uwagę na ochronę danych osobowych.

§ 2

 

Wykonanie uchwały powierza się dyrektorowi Szkoły.

 

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.

 

                                                                                  

                                                                                                      Przewodniczący Rady Pedagogicznej

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 10 września 2021 06:09
Dokument wprowadzony do BIP przez: Magdalena Ługowska-Zdun
Ilość wyświetleń: 286
10 września 2021 06:09 (Magdalena Ługowska-Zdun) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)