Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku
z dnia 29 sierpnia 2019 roku.
w sprawie: ustalenia sposobów wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego sprawowanego nad Szkołą przez dyrektora i wicedyrektora.
Na podstawie art. 70 ust.1 pkt 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (tekst jedn.: Dz.U. z 2019 r. poz. 1148) Rada Pedagogiczna Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku uchwala, co następuje:
§ 1
1. W celu doskonalenia pracy Szkoły ustala się sposób wykorzystania przedstawionych przez dyrektora Szkoły w dniu 27 czerwca 2019 roku wniosków z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora i wicedyrektora Szkoły w sposób następujący:
1.1. Zobowiązuje się nauczycieli do ponownego zapoznania się z przepisami prawa ws. prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania.
1.2. Nauczyciele mają obowiązek dokonywania wpisów (temat, zaznaczanie nieobecności, spóźnień) w dzienniku elektronicznym na bieżąco do końca danego dnia. W przypadku trudności organizacyjnych lub technicznych wszystkie wpisy należy uzupełnić do końca tygodnia, w którym wpis powinien być dokonany.
1.3. Wszyscy nauczyciele dążą do jednolitego, systematycznego oceniania wiedzy, umiejętności i zachowania uczniów zgodnego ze szkolnymi procedurami oceniania oraz wpisywania ocen do dziennika elektronicznego.
1.4 Do obserwowanych zajęć nauczyciele powinni rzetelnie przygotowywać się, pamiętając o tematyce obserwacji, ogólnych założeniach zapisanych w planie nadzoru i arkuszach obserwacji.
1.5. Podczas wszystkich prowadzonych zajęć oraz w innych sytuacjach zwracać uwagę na kulturę udzielania odpowiedzi przez uczniów oraz kulturę słowa.
1.6. Zobligować nauczycieli do samodoskonalenia w dziedzinie indywidualizacji pracy na lekcji.
1.7. Zaleca się, aby dyżury pełnione przez nauczycieli w czasie przerw lekcyjnych, imprez itp. pełnione były aktywnie i zgodnie z harmonogramem, a nauczyciel punktualnie wychodził na dyżur.
1.8. Nauczyciele mają obowiązek dokonywania niezwłocznie wpisów w odpowiedniej dokumentacji (tzn.: dzienniczek ucznia lub dziennik elektroniczny oraz zeszyt zdarzeń z użyciem przemocy) dotyczących uczestnictwa dziecka w zdarzeniach niepożądanych, ryzykownych bądź zagrażających bezpieczeństwu.
1.9. Przy planowaniu wycieczek wychowawca ma respektować założenia regulaminu wycieczek.
1.10. Należy bezwzględnie pamiętać o umieszczaniu wyjść grupowych uczniów we właściwym rejestrze.
1.11. Wszelkie wnioski i ustalenia powinny przekładać się na jakość pracy własnej i pracy Szkoły.
1.12. Motywować nauczycieli do prowadzenia zajęć/lekcji otwartych, zainteresowania własnym rozwojem w kontekście oceny pracy, udziałem w szkoleniach, warsztatach.
1.13. Motywować nauczycieli do pracy metodą projektu, działań wykorzystujących metody aktywizujące, sprzyjające rozwijaniu kompetencji kluczowych oraz do podejmowania innowacyjnych rozwiązań programowych, metodycznych, wychowawczych i organizacyjnych.
1.14. Należy kształtować umiejętności sprawnego komunikowania się w języku polskim, pracy w zespole i pracy społecznej, poszukiwania, porządkowania, krytycznej analizy oraz wykorzystania informacji a także krytycznego i odpowiedzialnego korzystania z technologii cyfrowych
1.15. Nadal monitorować jakość i efektywność udzielnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
1.16. Zadbać o to, by każda informacja o dziecku i jego potrzebach dotarła do właściwego adresata.
1.17. Zwracać większą uwagę na ochronę danych osobowych.
§ 2
1. Ustala się wykorzystanie wniosków z ewaluacji wewnętrznej prowadzonej w Szkole przez powołany zespół nauczycieli w następujący sposób:
1.1. Należy dołożyć większych starań, aby rodzice byli informowani przez wszystkich nauczycieli o osiągnięciach swych dzieci.
1.2. Należy udzielać uczniom wskazówek do dalszej pracy i zachęcać ich do większego zaangażowania we własny rozwój.
1.3. Należy udzielać rodzicom większego wsparcia w postaci wskazówek do pracy z dzieckiem oraz zachęcać ich do pracy z dzieckiem nad samodzielnością i odpowiedzialnością za własny rozwój.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się dyrektorowi Szkoły.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 września 2019 roku.
Przewodniczący Rady Pedagogicznej
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Szkoła Podstawowa Nr 2 w Milanówku