Inne

Uchwała 1/2018/2019

 

Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku

z dnia 29 sierpnia 2018 roku.

 

w sprawie: ustalenia sposobów wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego sprawowanego nad Szkołą przez dyrektora i wicedyrektora.

 

            Na podstawie art. 70 ust.1 pkt 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 i 949) Rada Pedagogiczna Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku   uchwala, co następuje:

 

§ 1

 

1. W  celu doskonalenia pracy Szkoły ustala się sposób wykorzystania przedstawionych przez dyrektora Szkoły w dniu 28 czerwca 2018  roku wniosków z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora i wicedyrektora Szkoły w sposób następujący:

 

1.1. Zobowiązuje się nauczycieli do ponownego zapoznania się z przepisami prawa ws. prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania w szczególności z rozporządzeniem MEN z  dnia 29 sierpnia 2014 r. oraz z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.

 

1.2. Nauczyciele mają obowiązek dokonywania wpisów (temat, podpis, ilości obecnych i nieobecnych, zaznaczanie nieobecności), w dziennikach papierowych  i   dzienniku elektronicznym na bieżąco do końca danego dnia. W przypadku trudności organizacyjnych lub technicznych wszystkie wpisy należy uzupełnić do końca tygodnia, w którym wpis powinien być dokonany.

Wychowawcy  dokonują podliczeń miesięcznych frekwencji niezwłocznie po zakończeniu danego miesiąca, nie później jednak niż do 8 dnia każdego miesiąca.

 

1.3. Wszyscy nauczyciele dążą  do jednolitego, systematycznego oceniania wiedzy i umiejętności uczniów oraz wpisywania ocen do dzienników (w tym do  dziennika elektronicznego).

 

1.4 Przestrzegać harmonogramu obserwacji zajęć (w szczególnych sytuacjach dopuszcza się możliwość zmiany terminu obserwacji).  Do obserwowanych zajęć nauczyciele powinni rzetelnie przygotowywać się, pamiętając o tematyce obserwacji, ogólnych założeniach zapisanych w planie nadzoru i arkuszach obserwacji.

 

1.5. Podczas wszystkich prowadzonych zajęć oraz w innych sytuacjach  zwracać uwagę na kulturę udzielania odpowiedzi przez uczniów oraz kulturę słowa.

 

1.6. Zobligować nauczycieli do samodoskonalenia w dziedzinie indywidualizacji pracy na lekcji.

 

1.7. Zaleca się, aby dyżury pełnione przez nauczycieli w czasie przerw lekcyjnych, imprez itp. pełnione były aktywnie i zgodnie z harmonogramem, a nauczyciel punktualnie wychodził na dyżur.

 

1.8. Nauczyciele mają obowiązek dokonywania niezwłocznie wpisów w odpowiedniej dokumentacji (tzn.: dzienniczek ucznia lub dziennik elektroniczny oraz zeszyt zdarzeń z użyciem przemocy) dotyczących uczestnictwa dziecka w zdarzeniach niepożądanych, ryzykownych bądź zagrażających bezpieczeństwu.

 

1.9. Planu i programy pracy na poziomie wychowawcy i nauczyciela konstruować spójnie z dokumentami szkolnymi.

 

1.10. Przy planowaniu wycieczek wychowawca ma obowiązek podać nazwiska wszystkich opiekunów oraz ustalić termin, który nie koliduje z zaplanowanymi uroczystościami szkolnymi, wydarzeniami, zawodami sportowymi i wycieczkami innych klas.

 

1.11. Wszelkie wnioski i ustalenia powinny przekładać się na jakość pracy własnej i pracy Szkoły.

 

1.12. Motywować nauczycieli do zainteresowania własnym rozwojem, podejmowaniem działań na rzecz wysokiej oceny pracy.

 

1.13. W związku ze zmianami w ocenie pracy nauczyciela motywować nauczycieli do podejmowania innowacyjnych rozwiązań programowych, metodycznych, wychowawczych  i organizacyjnych.

 

1.14. Nadal monitorować jakość i efektywność udzielnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

 

1.15. Zadbać o to, by każda informacja o dziecku i jego potrzebach dotarła do właściwego adresata.

 

1.16. Zwrócić większą uwagę na ochronę danych osobowych, umieścić dane osobowe z zakresu pomocy pp w procedurach rodo w szczególny sposób.

 

§ 2

 

1. Ustala się wykorzystanie wniosków z ewaluacji wewnętrznej prowadzonej w Szkole przez powołany zespół nauczycieli w następujący sposób:

 

1.1. Zadbać o skuteczniejsze respektowanie norm i zasad obowiązujących w szkole.

 

1.2. Bardziej zaangażować rodziców we współpracę ze szkołą, w celu opracowania i wdrożenia wspólnych działań wychowawczych.

 

1.3. Otoczyć szczególną  opieką i wsparciem uczniów  mających problemy w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych z rówieśnikami oraz  uczniów z niskim poczuciem bezpieczeństwa. Dokonywać wnikliwej analizy sytuacji wychowawczej w klasie.

 

1.4. Podjąć działania integrujące społeczność szkolną (starsi na rzecz młodszych) w celu wyeliminowania poczucia zagrożenia u młodszych uczniów w stosunku do uczniów starszych oraz wspierania akcji na rzecz szkoły.

 

§ 3

 

Wykonanie uchwały powierza się dyrektorowi Szkoły.

 

§ 4

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 września 2018 roku.

 

                                                                                 

                                                                                                      Przewodniczący Rady Pedagogicznej

 

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 05 września 2018 17:45
Dokument wprowadzony do BIP przez: Magdalena Ługowska-Zdun
Ilość wyświetleń: 1385
05 września 2018 17:45 (Magdalena Ługowska-Zdun) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)