Inne

Uchwała 6/2015/2016

 Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku

z dnia 2 marca  2016 roku

 

w sprawie: wprowadzenia zmian do Statutu Szkoły Podstawowej Nr 2

       im. Armii Krajowej w Milanówku

 

  Na podstawie art. 42 ust. 1 i art. 52 ust. 1  ustawy z dnia  7 września 1991  r.  o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, ze zmianami, a w szczególności z 2015 r. Dz. U. z 2016 r. poz. 35),

Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w szkołach publicznych z 10 czerwca 2015r. (Dz. U. poz. 843),

Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 V 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół  (Dz. U. Nr 61, poz. 624, z 2002 r. Nr 10, poz. 96, z 2003 r. Nr 146, poz. 1416, z 2004 r. Nr 66, poz. 606, z 2005 r. Nr 10, poz. 75 oraz z 2007 r. Nr 35, poz. 222)

– Rada Pedagogiczna Szkoły Podstawowej nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku   uchwala, co następuje:

 

§ 1. Wprowadza się zmiany do Statutu Szkoły Podstawowej nr 2 im. Armii Krajowej w       Milanówku w następujący sposób:

 

1. W rozdziale 1 § 4 ust. 1 otrzymuje brzmienie: Organem prowadzącym Szkołę jest Gmina    Milanówek.

2. W rozdziale 4 w § 28 ust. 4 otrzymuje brzmienie: Dopuszcza się możliwość przyjęcia          ucznia spoza obwodu Szkoły na prośbę jego rodziców (prawnych opiekunów), jeśli w         danej klasie są wolne miejsca, zgodnie z obowiązującym prawem oświatowym i z           zasadami ustalonymi przez organ prowadzący.

3. W rozdziale 4 w § 28 po ust. 5 dodaje się: ust. 6, 6a, 6b, 6c, 7, 8, 9 w brzmieniu:

            6. Liczba uczniów w klasie nie może przekraczać 25 osób.

            6a. Liczba uczniów w oddziale klas I-III szkoły podstawowej może być zwiększona   nie więcej niż o 2 uczniów po uzyskaniu zgody organu prowadzącego.

            6b. Jeżeli liczba uczniów w oddziale klas I-III szkoły podstawowej zostanie    zwiększona w szkole zatrudnia się asystenta nauczyciela, który wspiera nauczyciela          prowadzącego zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze w tym oddziale.

            6c. Oddział, w którym liczbę uczniów zwiększono może funkcjonować ze zwiększoną            liczbą uczniów w ciągu całego etapu edukacyjnego.

            7. W przypadku, gdy przyjęcie ucznia wymaga przeprowadzenia zmian           organizacyjnych pracy szkoły powodujących dodatkowe skutki finansowe, dyrektor             szkoły może przyjąć ucznia po uzyskaniu zgody organu prowadzącego.

            8. Po zakończeniu rekrutacji uczniowie klas pierwszych przyjmowani są do Szkoły     decyzją dyrektora.

            9. Uczniowie przechodzący z innych szkół przyjmowani są do Szkoły decyzją             dyrektora, z zastrzeżeniem, że pierwszeństwo przyjęcia przysługuje uczniom   zamieszkałym w obwodzie Szkoły.

4. W rozdziale 4 w § 28 dotychczasowe ust.:  6, 7, 8, 9,10 otrzymują odpowiednio numery:   10, 11, 12, 13, 14.

5. W rozdziale 4 uchyla się § 28a

6. W rozdziale 7 w § 48 ust. 7 otrzymuje brzmienie: W ramach oceniania wewnątrzszkolnego                         rozróżnia się ocenianie bieżące i klasyfikacyjne trojakiego rodzaju:

a)                  śródroczne, na zakończenie pierwszego półrocza,

b)     roczne, na zakończenie każdego roku szkolnego,

c)      końcowe, na zakończenie szkoły.

7. W rozdziale 7 w § 48 ust.9  pkt g) otrzymuje brzmienie:  ustalanie warunków i sposobu      przekazywania rodzicom (prawnym opiekunom) informacji o postępach i trudnościach   ucznia w nauce i zachowaniu.

8. W rozdziale 7 w § 48 po ust.10 dodaje się ust. 10a w brzmieniu: Wychowawcy na początku          każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców (prawnych  opiekunów)          o: wymaganiach  niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych
            i rocznych ocen klasyfikacyjnych zachowania.

9. W rozdziale 7 w  § 49 po ust.9  wprowadza się ust 9a.

10. W rozdziale 7 w  § 49 ust.17 dodaje się 17a w brzmieniu: Dyrektor Szkoły zwalnia ucznia            z wykonywania określonych ćwiczeń fizycznych na zajęciach wychowania        fizycznego, na podstawie opinii wydanej przez lekarza, na czas określony.

11. W rozdziale 7 w  § 52  ust.12 pkt.  a),  w  § 54  ust.4 pkt. a) oraz w  § 55  ust.4a pkt. a)                        przyjmują brzmienie: dyrektor Szkoły albo nauczyciel wyznaczony przez dyrektora–                   jako     przewodniczący komisji.

12. W rozdziale 7 w  § 52  ust.15,  w  § 54  ust. 6 oraz w  § 55  ust.7 i 7b przyjmują                                     brzmienie: Z przeprowadzonego egzaminu (sprawdzianu) sporządza się protokół                zawierający w szczególności:

a)      imiona i nazwiska nauczycieli zajęć edukacyjnych lub skład komisji,

b)      imię i nazwisko ucznia,

c)      nazwę zajęć edukacyjnych,

d)      termin egzaminu (sprawdzianu),

e)      zadania (ćwiczenia) egzaminacyjne,

f)         wyniki egzaminu (sprawdzianu) oraz uzyskane oceny,

g)      podpisy komisji.

13. W rozdziale 7 w  § 53 po ust. 6 dodaje się ust. 6a i 6b w brzmieniu: 6a. W przypadku gdy           uczeń uczęszczał na zajęcia religii i zajęcia etyki, do średniej ocen, o której mowa w           ust. 5, wlicza się ocenę ustaloną jako średnia z końcowych ocen klasyfikacyjnych       uzyskanych z tych zajęć.

6b. Jeżeli ustalona w ten sposób ocena nie jest liczbą całkowitą, ocenę tę należy zaokrąglić do            liczby całkowitej w górę.

14. W rozdziale 7 w § 52  ust.15a, w § 54  ust.6a i  § 55  ust.7a dodaje się sformułowanie: i o                       wykonaniu przez ucznia zadań praktycznych.

15. W rozdziale 7 w  § 55  ust. 4  dodaje się pkt c) w brzmieniu:  nauczyciel ze Szkoły (lub                innej szkoły tego samego typu) prowadzący takie same zajęcia edukacyjne.

16. W rozdziale 7 w  § 55 po ust. 6a dodaje się ust 6b w brzmieniu: Komisja ustala roczną                ocenę klasyfikacyjną z zajęć edukacyjnych oraz roczną ocenę klasyfikacyjną                          zachowania w terminie 5 dni od dnia zgłoszenia zastrzeżeń.

17. W rozdziale 7 § 56 po ust. 2a dodaje się ust. 2b i 2c w brzmieniu: 2b. W przypadku gdy uczeń uczęszczał na zajęcia religii i zajęcia etyki, do średniej ocen, o której mowa w          ust. 2, wlicza się ocenę ustaloną jako średnia z końcowych ocen klasyfikacyjnych uzyskanych z tych zajęć.

            2c. Jeżeli ustalona w ten sposób ocena nie jest liczbą całkowitą, ocenę tę należy          zaokrąglić do liczby całkowitej w górę.

18. W rozdziale 8 w §  66 w ust. 4 wprowadza się ust. 4a.

19. W rozdziale 8 w §  66 w ust. 7 wprowadza się ust. 7a

20. W rozdziale 8 w §  66 w ust. 9 wprowadza się ust. 9b

                                                                  

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się dyrektorowi Szkoły.

 

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem uchwalenia.

                                                                                 

 

 

                                                                                  Przewodniczący Rady Pedagogicznej:

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 28 czerwca 2016 18:16
Dokument wprowadzony do BIP przez: Magdalena Ługowska-Zdun
Ilość wyświetleń: 1129
28 czerwca 2016 18:19 (Magdalena Ługowska-Zdun) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
28 czerwca 2016 18:16 (Magdalena Ługowska-Zdun) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)