Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku
z dnia 2 marca 2016 roku
w sprawie: wprowadzenia zmian do Statutu Szkoły Podstawowej Nr 2
im. Armii Krajowej w Milanówku
Na podstawie art. 42 ust. 1 i art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, ze zmianami, a w szczególności z 2015 r. Dz. U. z 2016 r. poz. 35),
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w szkołach publicznych z 10 czerwca 2015r. (Dz. U. poz. 843),
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 V 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. Nr 61, poz. 624, z 2002 r. Nr 10, poz. 96, z 2003 r. Nr 146, poz. 1416, z 2004 r. Nr 66, poz. 606, z 2005 r. Nr 10, poz. 75 oraz z 2007 r. Nr 35, poz. 222)
– Rada Pedagogiczna Szkoły Podstawowej nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku uchwala, co następuje:
§ 1. Wprowadza się zmiany do Statutu Szkoły Podstawowej nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku w następujący sposób:
1. W rozdziale 1 § 4 ust. 1 otrzymuje brzmienie: Organem prowadzącym Szkołę jest Gmina Milanówek.
2. W rozdziale 4 w § 28 ust. 4 otrzymuje brzmienie: Dopuszcza się możliwość przyjęcia ucznia spoza obwodu Szkoły na prośbę jego rodziców (prawnych opiekunów), jeśli w danej klasie są wolne miejsca, zgodnie z obowiązującym prawem oświatowym i z zasadami ustalonymi przez organ prowadzący.
3. W rozdziale 4 w § 28 po ust. 5 dodaje się: ust. 6, 6a, 6b, 6c, 7, 8, 9 w brzmieniu:
6. Liczba uczniów w klasie nie może przekraczać 25 osób.
6a. Liczba uczniów w oddziale klas I-III szkoły podstawowej może być zwiększona nie więcej niż o 2 uczniów po uzyskaniu zgody organu prowadzącego.
6b. Jeżeli liczba uczniów w oddziale klas I-III szkoły podstawowej zostanie zwiększona w szkole zatrudnia się asystenta nauczyciela, który wspiera nauczyciela prowadzącego zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze w tym oddziale.
6c. Oddział, w którym liczbę uczniów zwiększono może funkcjonować ze zwiększoną liczbą uczniów w ciągu całego etapu edukacyjnego.
7. W przypadku, gdy przyjęcie ucznia wymaga przeprowadzenia zmian organizacyjnych pracy szkoły powodujących dodatkowe skutki finansowe, dyrektor szkoły może przyjąć ucznia po uzyskaniu zgody organu prowadzącego.
8. Po zakończeniu rekrutacji uczniowie klas pierwszych przyjmowani są do Szkoły decyzją dyrektora.
9. Uczniowie przechodzący z innych szkół przyjmowani są do Szkoły decyzją dyrektora, z zastrzeżeniem, że pierwszeństwo przyjęcia przysługuje uczniom zamieszkałym w obwodzie Szkoły.
4. W rozdziale 4 w § 28 dotychczasowe ust.: 6, 7, 8, 9,10 otrzymują odpowiednio numery: 10, 11, 12, 13, 14.
5. W rozdziale 4 uchyla się § 28a
6. W rozdziale 7 w § 48 ust. 7 otrzymuje brzmienie: W ramach oceniania wewnątrzszkolnego rozróżnia się ocenianie bieżące i klasyfikacyjne trojakiego rodzaju:
a) śródroczne, na zakończenie pierwszego półrocza,
b) roczne, na zakończenie każdego roku szkolnego,
c) końcowe, na zakończenie szkoły.
7. W rozdziale 7 w § 48 ust.9 pkt g) otrzymuje brzmienie: ustalanie warunków i sposobu przekazywania rodzicom (prawnym opiekunom) informacji o postępach i trudnościach ucznia w nauce i zachowaniu.
8. W rozdziale 7 w § 48 po ust.10 dodaje się ust. 10a w brzmieniu: Wychowawcy na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o: wymaganiach niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych
i rocznych ocen klasyfikacyjnych zachowania.
9. W rozdziale 7 w § 49 po ust.9 wprowadza się ust 9a.
10. W rozdziale 7 w § 49 ust.17 dodaje się 17a w brzmieniu: Dyrektor Szkoły zwalnia ucznia z wykonywania określonych ćwiczeń fizycznych na zajęciach wychowania fizycznego, na podstawie opinii wydanej przez lekarza, na czas określony.
11. W rozdziale 7 w § 52 ust.12 pkt. a), w § 54 ust.4 pkt. a) oraz w § 55 ust.4a pkt. a) przyjmują brzmienie: dyrektor Szkoły albo nauczyciel wyznaczony przez dyrektora– jako przewodniczący komisji.
12. W rozdziale 7 w § 52 ust.15, w § 54 ust. 6 oraz w § 55 ust.7 i 7b przyjmują brzmienie: Z przeprowadzonego egzaminu (sprawdzianu) sporządza się protokół zawierający w szczególności:
a) imiona i nazwiska nauczycieli zajęć edukacyjnych lub skład komisji,
b) imię i nazwisko ucznia,
c) nazwę zajęć edukacyjnych,
d) termin egzaminu (sprawdzianu),
e) zadania (ćwiczenia) egzaminacyjne,
f) wyniki egzaminu (sprawdzianu) oraz uzyskane oceny,
g) podpisy komisji.
13. W rozdziale 7 w § 53 po ust. 6 dodaje się ust. 6a i 6b w brzmieniu: 6a. W przypadku gdy uczeń uczęszczał na zajęcia religii i zajęcia etyki, do średniej ocen, o której mowa w ust. 5, wlicza się ocenę ustaloną jako średnia z końcowych ocen klasyfikacyjnych uzyskanych z tych zajęć.
6b. Jeżeli ustalona w ten sposób ocena nie jest liczbą całkowitą, ocenę tę należy zaokrąglić do liczby całkowitej w górę.
14. W rozdziale 7 w § 52 ust.15a, w § 54 ust.6a i § 55 ust.7a dodaje się sformułowanie: i o wykonaniu przez ucznia zadań praktycznych.
15. W rozdziale 7 w § 55 ust. 4 dodaje się pkt c) w brzmieniu: nauczyciel ze Szkoły (lub innej szkoły tego samego typu) prowadzący takie same zajęcia edukacyjne.
16. W rozdziale 7 w § 55 po ust. 6a dodaje się ust 6b w brzmieniu: Komisja ustala roczną ocenę klasyfikacyjną z zajęć edukacyjnych oraz roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania w terminie 5 dni od dnia zgłoszenia zastrzeżeń.
17. W rozdziale 7 § 56 po ust. 2a dodaje się ust. 2b i 2c w brzmieniu: 2b. W przypadku gdy uczeń uczęszczał na zajęcia religii i zajęcia etyki, do średniej ocen, o której mowa w ust. 2, wlicza się ocenę ustaloną jako średnia z końcowych ocen klasyfikacyjnych uzyskanych z tych zajęć.
2c. Jeżeli ustalona w ten sposób ocena nie jest liczbą całkowitą, ocenę tę należy zaokrąglić do liczby całkowitej w górę.
18. W rozdziale 8 w § 66 w ust. 4 wprowadza się ust. 4a.
19. W rozdziale 8 w § 66 w ust. 7 wprowadza się ust. 7a
20. W rozdziale 8 w § 66 w ust. 9 wprowadza się ust. 9b
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się dyrektorowi Szkoły.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
Przewodniczący Rady Pedagogicznej:
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Szkoła Podstawowa Nr 2 w Milanówku