Inne

Uchwała 9/2014/2015

 

Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku

 

z dnia 31 sierpnia 2015 roku

w sprawie: wprowadzenia zmian do Statutu Szkoły Podstawowej Nr 2

im. Armii Krajowej w Milanówku

 

 

            Na podstawie art. 42 ust. 1 i art. 52 ust. 1  ustawy z dnia  7 września 1991  r.  o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, ze zmianami, a w szczególności z 2015 r. poz. 357) – rozdział 3a i 3b  oraz postanowień:

Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w szkołach publicznych z 10 czerwca 2015r.,

Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i matury z dnia 25 czerwca 2015 r.

Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 V 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. Nr 61, poz. 624 z 2002 r. ze zmianami)

Rada Pedagogiczna Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku   uchwala, co następuje:

 

§ 1. Wprowadza się zmiany do Statutu Szkoły Podstawowej nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku w następujący sposób:

  1. Rozdziały przyjmują numerację arabską .
  2. Zmienia się nazewnictwo: „tekst jednolity” na „ tekst ujednolicony”.
  3. Zmienia się nazewnictwo: „Wewnątrzszkolny system oceniania uczniów” na „Wewnątrzszkolne zasady oceniania uczniów”, „technika” na „zajęcia techniczne”, „informatyka” na „zajęcia komputerowe”,
  4. Usuwa się: przedmiot „technologia informacyjna”, określenie „plenarne” z nazewnictwa „plenarne zebranie rady pedagogicznej”, słowa „egzamin gimnazjalny” oraz po numerach  paragrafów słowa „zmieniony”, „dodany”.
  5. W rozdziale 3 w § 15 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „ Nauczyciele prowadzący zajęcia w danym oddziale tworzą zespół”.
  6. W rozdziale 3 w § 15 po ust. 2 wprowadza się ust. 2a.
  7. W rozdziale 4 w § 20 po ust. 6 wprowadza się ust. 6a i 6b, w § 23 po ust.1 wprowadza się ust. 1a, w § 28a wprowadza się ust. 1 w brzmieniu „ustala się zasady postępowania rekrutacyjnego tzn. przyjmowania uczniów do klas pierwszych Szkoły oraz zasady przyjmowania uczniów do pozostałych klas w następujący sposób:”, a numerację ust. od 1 do 23 zmienia się na numerację od 1a. do 1z.
  8. W rozdziale 5 w § 41 w ust. 4 w punktach f), g), h), i) wprowadza się cyfry arabskie z nawiasem zastępując tirety
  9. W rozdziale 6 w § 46 w ust. r) wprowadza się cyfry arabskie z nawiasem zastępując tirety.
  10. W rozdziale 7 w § 48  po ust. 1 wprowadza się ust. 1a.
  11.  W rozdziale 7 w § 48 w ust. 8 wprowadza się literowe oznaczenia zamiast tiretów. Po pkt. a pkt. b otrzymuje brzmienie: „udzielanie uczniowi pomocy w nauce poprzez przekazanie informacji o tym, co zrobił dobrze i jak powinien się dalej uczyć”.
  12. W rozdziale 7 w § 48 po ust. 10 uchyla się pkt. d.
  13. W rozdziale 7 w § 48 po ust. 11 dodaje się ust. 11a w brzmieniu: „Forma i sposób to: informacja ustna w czasie spotkań z rodzicami lub informacja pisemna dla uczniów i rodziców”.
  14. W rozdziale 7 w § 48 do ust. 14 dodaje się sformułowanie: „na terenie Szkoły podczas zebrań, konsultacji i rozmów indywidualnych”.
  15. W rozdziale 7 w § 48 po ust. 14 wprowadza się ust. 14a w brzmieniu: „na wniosek ustny rodzica (prawnego opiekuna)/ucznia nauczyciel ustnie uzasadnia ocenę, na wniosek pisemny – pisemnie w ciągu 7 dni”.
  16. W rozdziale 7 w § 48 ust. 15a otrzymuje brzmienie: ”Wymagania edukacyjne, dostosowuje się do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia:

1)posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – na podstawie tego orzeczenia oraz ustaleń zawartych w indywidualnym programie edukacyjno—terapeutycznym;

2) posiadającego orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania – na podstawie tego orzeczenia;

3) posiadającego opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się lub inną opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, wskazującą na potrzebę takiego dostosowania – na podstawie tej opinii;

4) nieposiadającego orzeczenia lub opinii wymienionych w pkt 1–3, który jest objęty pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole – na podstawie rozpoznania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia dokonanego przez nauczycieli i specjalistów;

5) posiadającego opinię lekarza o ograniczonych możliwościach wykonywania przez ucznia określonych ćwiczeń fizycznych na zajęciach wychowania fizycznego – na podstawie tej opinii”.

  1. W rozdziale 7 w § 48 zmienia się numeracja ust. od 18 do 24, ust. 18 otrzymuje nr 16.
  2. W rozdziale 7 w § 48 ust. 16 otrzymuje brzmienie: „Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, zajęć technicznych, plastyki, muzyki i zajęć artystycznych należy przede wszystkim brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć, a w przypadku wychowania fizycznego – także systematyczność udziału ucznia w zajęciach oraz aktywność ucznia w działaniach podejmowanych przez szkołę na rzecz kultury fizycznej”.
  3. W rozdziale 7 w § 48 ust. 18 otrzymuje brzmienie:” Jeżeli okres zwolnienia z zajęć wychowania fizycznego, zajęć komputerowych uniemożliwia ustalenie śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej to w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się „zwolniony”, „zwolniona”.
  4. W rozdziale 7 w § 49 po  ust.3 dodaje się ust. 3b w brzmieniu: ”Dla klas I-III ustala się jedną roczną ocenę klasyfikacyjną z obowiązkowych zajęć edukacyjnych wyrażoną określeniami:  ocena bardzo dobra, ocena dobra, ocena dostateczna, ocena dopuszczająca i ocena niedostateczna”,ust. 3c w brzmieniu” Dla klas I-III ustala się jedną roczną ocenę klasyfikacyjną z dodatkowych zajęć edukacyjnych.” oraz ust. 3d w brzmieniu:”Dla uczniów z klas I – III ustala się ogólne kryteria jednej rocznej oceny klasyfikacyjnej z obowiązkowych zajęć edukacyjnych mówiące, że ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który opanował wiadomości i umiejętności zapisane w podstawie programowej ze wszystkich edukacji na poziomie wysokim, ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który opanował wiadomości i umiejętności zapisane w podstawie programowej z większości edukacji na poziomie średnim a z pozostałych edukacji na poziomie nie niższym niż zadowalający, ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który opanował wiadomości i umiejętności zapisane w podstawie programowej ze wszystkich edukacji na poziomie co najmniej zadowalającym, ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który opanował wiadomości i umiejętności zapisane w podstawie programowej z większości edukacji na poziomie niskim, zaś ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który opanował wiadomości i umiejętności zapisane w podstawie programowej z większości edukacji na poziomie bardzo niskim, tzn. nie gwarantującym sprostania wymaganiom edukacyjnym w klasie programowo wyższej”.
  5. W rozdziale 7 w  § 50 w ust. 1 tirety zastępuje się oznaczeniami literowymi z nawiasem, a w ust. 3 po zwrocie „zajęć edukacyjnych” dodaje się „  klas I-VI”.
  6. W rozdziale 7 w  § 50 w ust. 4 dodaje się w nawiasie słowa „dziennik elektroniczny”.
  7. W Rozdziale 7 w § 51 w ust. 1 tirety zamienia się na oznaczenia literowe z nawiasem.
  8. W rozdziale 7 w § 51 w ust. 1 w pkt. d dodaje się określenie „przewidywanej„
  9. W rozdziale 7 w § 51 w ust. 1 w pkt.  n i p zastępuje się wyraz „notatkę” wyrazem „protokół”.
  10. W rozdziale 7 w § 52 w ust. 1 zastępuje się sformułowanie ”ocena” zwrotem „stopień” i wprowadza się ust. 1a w brzmieniu: ”stopnie a.-e. są ocenami pozytywnymi, a stopień f. jest oceną negatywną”.
  11. W rozdziale 7 w § 52 w ust. 3 po słowach „ocenianie uczniów w klasach I-III jest ocenianiem opisowym” wprowadza się ust. 3a, 3b, 3c i 3d w brzmieniu:

„3a. Prace ucznia są recenzowane przez nauczyciela.

3b.Dopuszcza się używanie krótkich opisowych i podsumowujących sformułowań takich jak: wspaniale, świetnie, doskonale, znakomicie, wyczerpująco, dobrze, pozytywnie, zadowalająco, niepoprawnie, błędnie, słabo, bardzo słabo.

3c.W ocenianiu bieżącym dopuszcza się zapisywanie w dzienniku lekcyjnym osiągnięć edukacyjnych uczniów w postaci oznaczeń A, B, C, D, E  w następujący sposób:

a) A - dla określeń  wspaniale, świetnie, doskonale, znakomicie,

b) B - dla określeń  dobrze,

c) C - dla określeń pozytywnie, słabo,

d) D - dla określeń  bardzo słabo,

e) E - dla określeń  niedostatecznie, źle, błędnie, brak pracy.

3d. Zasady oceniania z religii/etyki regulują odrębne przepisy”.

  1. W rozdziale 7 w § 52 w ust. 4 wykreśla się sformułowanie ”w szkolnym planie nauczania” i wprowadza „odpowiednio w okresie, za który przeprowadzana jest klasyfikacja”.
  2. W rozdziale 7 w § 52 w ust. 5 po „nieklasyfikowany” dodaje się „niesklasyfikowana”.
  3. W rozdziale 7 w § 52 w ust. 8 tirety zastępuje się oznaczeniami literowymi z nawiasem.
  4. W rozdziale 7 w §  52 po ust. 10 dodaje się ust. 10a w brzmieniu:

„Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się nie później, niż w dniu poprzedzającym

 zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych”.

      30. W rozdziale 7 w  § 52 w ust. 15 dodaje się „e) podpisy komisji”

      31. W rozdziale 7 po ust. 15 dodaje się ust. 15a w brzmieniu: ”do protokołu, który stanowi                    załącznik do arkusza ocen ucznia,  dołącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą                                    informację o ustnych odpowiedziach ucznia”.

  1. W rozdziale 7 w § 53 ust 1. zastępuje się zwrot ”wyższe od oceny niedostatecznej” określeniem „pozytywne”.
  2.  W rozdziale 7 w § 53 w ust. 4 dodaje się „lub na wniosek rodziców ucznia po zasięgnięciu opinii wychowawcy oddziału”.
  1. W rozdziale 7 w § 53 po ust. 7 dodaje się ust. 7a. w brzmieniu: „Przyznanie nagród, ich forma i liczba uzależnione są od posiadanych w Szkole środków finansowych na zakupienie nagród”.
  2. W rozdziale 7 w § 54 po ust. 3 wprowadza się ust. 3a w brzmieniu: „3a. Egzamin poprawkowy przeprowadza się w ostatnim tygodniu ferii letnich”.
  3. W rozdziale 7 w § 54 po ust. 5 dodaje się 5a w brzmieniu: „Wówczas dyrektor Szkoły powołuje jako osobę egzaminującą innego nauczyciela prowadzącego takie same zajęcia edukacyjne, z tym że powołanie nauczyciela zatrudnionego w innej szkole następuje w porozumieniu z dyrektorem tej szkoły”.
  4. W rozdziale 7 w § 55 po ust. 5 dodaje się ust. 5a w brzmieniu: „W takim przypadku dyrektor Szkoły powołuje jako osobę egzaminującą innego nauczyciela prowadzącego takie same zajęcia edukacyjne, z tym, że powołanie nauczyciela zatrudnionego w innej szkole następuje w porozumieniu z dyrektorem tej szkoły”.
  5. W rozdziale 7 w § 55 po ust. 6 dodaje się ust. 6a w brzmieniu: „Ocena ustalona przez komisję jest ostateczna, z  wyjątkiem niedostatecznej rocznej oceny  klasyfikacyjnej, która może być zmieniona w wyniku egzaminu poprawkowego, z zastrzeżeniem § 54 ust. 1”.
  6. W rozdziale 7 w § 57 ust. 2 otrzymuje brzmienie:” Sprawdzian przeprowadza się w terminie ustalonym przez dyrektora Centralnej  Komisji Egzaminacyjnej”.
  7. W rozdziale 7 w § 57 ust. 3  otrzymuje brzmienie: „Warunki i tryb przeprowadzenia sprawdzianu regulują szczegółowo przepisy ustawy o systemie oświaty i rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania sprawdzianu”.
  8. W rozdziale 7 w § 59 w ust. 20 przed nazwą kolejnego stopnia  umieszcza się kolejne oznaczenia literowe od a do f, w pkt. a) dodaje się aa. o brzmieniu: „aa.  w pełni opanował zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania przedmiotu w danej klasie”, a tirety zastępuje się podwójnymi oznaczeniami literowymi.
  1. W rozdziale 7 w § 53 w ust. 9 zamienia się „roczną celującą” na „najwyższą pozytywną roczną”.
  2. W rozdziale 7 w § 54 w ust. 1 sformułowanie „niedostateczną” zastępuje się „negatywną”.
  1. W rozdziale 7 w § 54 w ust. 6 dodaje się pkt e) „podpisy komisji”, a po ust. 6 dodaje się ust. 6a w brzmieniu; „do protokołu, który stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia, dołącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach ucznia”.
  2. W rozdziale 7 w § 55 po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu: ”Zastrzeżenia mogą być zgłaszane od dnia ustalenia rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych lub rocznej oceny klasyfikacyjnej oceny zachowania, nie później niż w terminie 2 dni roboczych od dnia zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych.”
  1. W rozdziale 7 w § 55 w ust. 7 i 7a dodaje się pkt e) „podpisy komisji”, a tirety zastępuje oznaczeniami literowymi z nawiasem.
  2. W rozdziale 7 w § 55 po ust. 9 dodaje się ust. 9a w brzmieniu: „Ocena ustalona przez komisję jest oceną ostateczną.”
  3. W rozdziale 7 w § 56 w ust. 1 pkt. a) zastępuje się zwrot ”wyższe od oceny niedostatecznej” określeniem „pozytywne”.
  4. W rozdziale 7 w § 57 ust. 1 otrzymuje brzmienie: „W klasie VI jest przeprowadzany sprawdzian poziomu opanowania wymagań zawartych w podstawie programowej I i II etapu edukacyjnego, zwany dalej „sprawdzianem”.
  1. W rozdziale 7 w § 57 uchyla się ust. 4 – 13.
  2. W rozdziale 7 w  § 58  w ust. 2 dodaje się pkt. e) w brzmieniu: „zeszyt prowadzony przez nauczyciela wychowania fizycznego”.
  3. W rozdziale 7 w § 59 ust. 3 pkt. a) zastępuje się sformułowanie „ w semestrze” zwrotem „ w okresie”.
  4. W rozdziale 7 w § 59 ust. 4 pkt. b) cyfry zamienia się na słowa: jedno, dwa.
  5. W rozdziale 7 w § 59 po ust. 7 dodaje się ust. 7a w brzmieniu: „zapowiedź odnotowywana jest ołówkiem w dzienniku lekcyjnym oraz w dzienniku elektronicznym”.
  1. W rozdziale 7 w § 60 po ust. 2 wprowadza się ust. 2a i ust. 2b w brzmieniu: „2a. „Bieżące  uzupełnianie  braków spowodowanych  nieobecnością  ucznia  na   zajęciach  jest  jednym  z  warunków  koniecznych do  uzyskania  przez  ucznia pozytywnej  oceny  z   danych  zajęć  edukacyjnych.

2b. Warunki usprawiedliwienia nieobecności są następujące:

   mają formę pisemną -  na odrębnej kartce lub na druku przygotowanym przez

   wychowawcę, są przygotowane i podpisane przez rodziców (prawnych opiekunów)

   ucznia, są składane u wychowawcy w przeciągu tygodnia od powrotu do Szkoły,

            w przypadku nieobecności ucznia trwającej dłużej niż tydzień rodzic (prawny

opiekun) ucznia ma obowiązek niezwłocznie powiadomić wychowawcę o fakcie i    przyczynie nieobecności”.

  1. W rozdziale 7 w § 61 po ust. 3 wprowadza się ust. 3a w brzmieniu: „Ocenę zachowania ucznia ustala się w oparciu o zasady, warunki i sposób oceniania uchwalone przez Radę Pedagogiczną Szkoły w porozumieniu z Radą Rodziców i Samorządem Uczniowskim, zapisane w statucie Szkoły i pozostające w zgodzie z odnośnymi przepisami prawa oświatowego”.
  2. W rozdziale 7w  § 61 w ust.6 zastępuje się tirety oznaczeniami literowymi z nawiasem.
  1. W rozdziale 7 w § 61 w ust. 7 wykreśla się sformułowanie: „ oraz o skutkach ustalenia uczniowi nagannej rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania”.
  2. W rozdziale 7 w § 61 w ust. 8 tirety zastępuje się oznaczeniami literowymi z nawiasem.
  3. W rozdziale 7 w § 61 uchyla się ust. 9.
  4. W rozdziale 7 w § 61 ustępom 10-14 nadaje się nową numerację: 9-13.
  5. W rozdziale 7 w § 61 po ust. 9 dodaje się ust. 9a w brzmieniu; „ Na wniosek ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) wychowawca uzasadnia ustaloną ocenę

       zachowania”.

63 W rozdziale 7 w § 61 ust. 10 otrzymuje brzmienie: „Ocena klasyfikacyjna zachowania     ucznia nie ma wpływu na:                                                

a) oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych, 

            b) promocję ucznia do klasy programowo wyższej lub ukończenie Szkoły”.

64.W rozdziale 7 w § 61 po ust. 10 dodaje się ust. 10a w brzmieniu: „Oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych nie mają wpływu na ocenę  klasyfikacyjną         zachowania ucznia”.

65. W rozdziale 7 w § 61 po ust. 11 dodaje się ust. 11a w brzmieniu: „Ustalona przez           wychowawcę klasyfikacyjna ocena zachowania jest ostateczna z zastrzeżeniem   § 62          ust. 1 i  § 63 ust.1”.

  1. W rozdziale 7 w  § 62 w ust.2 tirety zastępuje się oznaczeniami literowymi z       nawiasem.
  1. W rozdziale 7 w § 63 ust. 1 tirety zastępuje się oznaczeniami literowymi.
  2. W rozdziale 7 w § 64 w ust. 1 nazwy ocen zachowania oznacza się literami z nawiasem, a kryteria oznacza się podwójnymi literami.

     69. W rozdziale 7 w § 65 ust. 3 przyjmuje brzmienie: „W klasach I-III nagrodę na koniec      roku szkolnego otrzymuje uczeń, który spełnia wszystkie następujące kryteria:

a) odpowiedzialnie wywiązuje się z powierzonych zadań i zobowiązań

b) aktywnie uczestniczy w zajęciach

c) wykazuje dużą inicjatywę i samodzielność

d) jest pracowity i wytrwały w dążeniu do wyznaczonych celów.

e) zgodnie i twórczo współpracuje w zespole

f) jest opiekuńczy, troskliwy, koleżeński, prawdomówny i kulturalny

g) dotrzymuje zawartych umów

h) panuje nad emocjami

i) radzi sobie z różnymi problemami życia codziennego

j) potrafi dokonać samooceny własnego zachowania i działania oraz ocenić zachowanie innych k) dba o honor i tradycje szkoły, o piękno mowy ojczystej oraz o bezpieczeństwo i zdrowie własne i innych.

l) godnie i kulturalnie zachowuje się w szkole i poza nią

ł) wywiązuje się z obowiązku noszenia stroju szkolnego i galowego

m) wszystkie jego nieobecności są usprawiedliwione

n) nie spóźnia się.

      70. W rozdziale 8 w § 65 ust. 3b przyjmuje oznaczenie 3a.

71. W rozdziale 8w § 66 w ust. 8 tirety zamienia się oznaczeniami literowymi z                     nawiasem.

      72. W rozdziale 8 w § 66 po ust. 9 dodaje się ust. 9a w brzmieniu: „Dyrektor Szkoły            rozpatruje ponownie sprawę w przeciągu 3 dni pracy szkolnej. W wyniku ponownego   rozpatrzenia, zapada decyzja ostateczna -  kara zostaje utrzymana lub anulowana. O             rezultacie ponownego rozpatrzenia informowany jest uczeń, jego rodzice (prawni           opiekunowie), wychowawca klasy  i grono pedagogiczne”.

     73. W rozdziale 8 w § 66 po ust. 11 dodaje się ust. 11a w brzmieniu: „Za usunięcie szkody

           i zniszczenia odpowiedzialność ponoszą rodzice (prawni opiekunowie) ucznia”. 

 

 

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się dyrektorowi Szkoły.

 

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem uchwalenia.

 

 

 

Przewodniczący Rady Pedagogicznej

 

 

   

                                                                                                                                                                                                                                                      

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 13 września 2015 08:59
Dokument wprowadzony do BIP przez: Magdalena Ługowska-Zdun
Ilość wyświetleń: 1293
13 września 2015 09:01 (Magdalena Ługowska-Zdun) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
13 września 2015 08:59 (Magdalena Ługowska-Zdun) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)